lördag 7 juli 2012

Villa Arholm

Nu ni ska jag berätta en himla rolig sak!

Så här ser huset ut i originalutförande. Vi har ritat om det lite grann.
Bild lånad från Götenehus hemsida
I torsdags blev allting ÄNTLIGEN klart, vi sålde då vårt hus i Lindö och ska bygga ett helt nytt hus i grannstaden! Hur underbart känns det inte att få vara med från början och utforma sitt alldeles egna hus?!?! Precis allting från minsta lilla handtag till färg på fasaden...det får vi bestämma. Inte nöja sig med de val de förra ägarna valde, inte nöja sig med hur de byggt upp trädgården, inte känna att man måste ha kvar kaklet i badrummen bara för att det faktiskt är nygjort men inte alls min stil....inget sådant, utan bara nöja sig med det som jag vill vara nöjd med, dvs det jag själv valt!

Vi har valt ett hus från Götenehus som heter Villa Arholm. Ingen annan i Sverige har tidigare byggt huset utan vårt hus kommer att vara det första! Sen har vi ritat om det lite grann, fixat och trixat med saker hit och dit så det hela slutade på ett 2-planshus på ca 180 kvm.

Här på bloggen kommer ni att få följa med på vår resa genom planering, byggande och inflyttning!

Nu ska ja njuta av tanken på ett nytt hus, sen ska jag nog gå och lägga mig tidigt, var uppe alldeles för sent på en alldeles förträffligt trevlig tjejfest igår, det känns i kroppen idag!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar