onsdag 4 juli 2012

Glasburks-make over

Jag såg för en tid sedan på en blogg, tror att det var på www.pastill.se om jag inte helt missminner mig (förlåt i så fall!), att man gjort helfina make-overs av gamla glasburkar och jag var ju bara tvungen att prova!

Jag tog en gammal glasburk som det varit soltorkade tomater i och lade den i blöt så att alla ettiketter lossnade. Sen gick jag lös på Aarons samling av gubbar, bilar och annat junk och hittade en liten robott som jag tiggde till mig. Robotten limmade jag på locket av burken och gick sedan loss med vit högblank sprayfärg.

Och ja, burken blev ju jättefin! MYCKET roligare att förvara saker i en lite cool och annorlunda robottburk! Vad jag ska ha i den har jag inte riktigt kommit på än....kanske Aaron ska få den och samla småprylar i????

Jag blir alltid så glad när man kan göra något nytt av gammalt skräp! Recykling, it is!

Over & out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar